Pages

Sunday 3 August 2014

Kenapa Kangen Water sangat istimewa..?

Kangen water ini terinspirasi dari beberapa mata air dunia yang dinilai AJAIB oleh manusia, salah satunya air zamzam di Mekkah yang merupakan air terbaik di dunia. Berjuta orang telah mengkomsumsi zamzam water sejak beribu tahun, mata air ajaib yang tidak pernah kering. Lourdes di Perancis, Tlacote di Mexico, Nordenau-Jerman dan Nadana-India, Tibet.Walaupun begitu sehebat dan seajaib apapun air di dunia ini tidak terbanding dengan air yang mengalir dari celah jari-jemari Baginda Sidna Rasulullah, inilah iktiqod dan keyakinan kita umat islam.

Beberapa peneliti dan ilmuwan kemudian melakukan penelitian terhadap air ajaib ini, dan didapati air-air dari sumber ini mengandung Hydrogen Aktif yang sekarang di kenal dengan: Air Alkali (Alkaline Water). Berdasarkan penelitian yang di buat ternyata mata air yang ada di beberapa belahan dunia ini mempunyai karakteristik yang sama. “Miracle Water” atau yang di kenal dengan “Healing Water” (Air yg membantu penyembuhan). Karakter yang dimiliki air tersebut adalah:

1. Anti Oksida. ianya mengandung Antioksidant yang tinggi.
  
Mari mengenali anti-oksida dalam Air Kangen. Anti-oksida adalah elektron bebas yang boleh disedekahkan kepada molekul atau atom yg kekurangan bilangan elektronnya. Sel-sel badan manusia terdiri dari himpunan molekul dan molekul dari atom. Atom yg stabil ialah yg jumlah bilangan proton (caj positif) dan bilangan elektron (caj negatif) adalah sama. Apabila elektron terkeluar dari orbitnya yg berpusing mengelilingi neutron dan proton (necleus) maka atom tidak stabil lagi eletrikal caj nya atau medan magnetiknya. Atom ini bercaj positif dan ia akan berusaha untuk merampas elektron dari mana-mana atom lain atau molekul lain untuk menjadikannya stabil atau neutral semula. 

Atom sebegini dipanggil radikal bebas. Jika bilangannya sedikit tidak merbahaya tetapi apabila bilangannya banyak ia menjadi sangat bahaya boleh menjadikan penyakit cancer atau barah, merosakkan organ-organ badan, tisu badan, sistem pertahanan badan, merosakkan darah dan sebagainya. Jadi perlu ada atom lain yang mempunyai extra elektron yg siap untuk bersedekah pada atom radikal bebas itu. Atom yg punya elekron extra ini dipanggil anti-oksida. Yang paling dermawan antara semua anti-oksida ialah Hydrogen Aktif. Hidrogen itu mempunyai hanya satu proton dan dia mampu memegang 2 elektron. Satu elektron untuk menjadikannya stabil dan satu lagi elektron untuk disedekahkannya pada tubuh manusia yg banyak radikal bebas itu. 

Air Kangen adalah air yang paling banyak kandungan anti-oksida hidrogen aktif diseluruh dunia dia nombor satu selepas air zamzam. Maka minumlah Air Kangen setiap hari untuk membekalkan anti-oksida yg paling tinggi dan paling senang diguna oleh badan manusia. Kongsikan maklumat ini pada ahli keluarga anda dan kawan-kawan anda yg anda prihatin akan kesihatannya kerana setiap hari ramai manusia mati kerana masalah barah dan barah itu disebabkan kandungan radikal bebas dalam badan terlalu tinggi.
2. Hexagonal, mempunyai Micro Cluster yang kecil. Molekul airnya 5-6 mikron
  
Air Kangen sangat sesuai diminum semasa anda mengambil makanan kesihatan atau makanan tambahan seperti ekstrak buah-buahan, spirulina, gamat, manggis, beri dan sebagainya. Kenapa? Kerana Air Kangen adalah bersifat hexagonal 4 - 6 molekul air dalam satu kelompok (cluster). Ia sangat halus dan senang utk membawa zat zat makanan tambahan tersebut masuk ke dalam sel-sel badan kita. Jadi jika anda mahu makan makanan tambahan anda samada USANA, MONAVIE, ELKEN, AMWAY atau anda beli dari farmasi .. apa jua makanan sykt makanan tambahan anda ... gunakanlah Air kangen sebagai medium pembawa zat-zat tersebut masuk ke dalam sel-sel badan anda.



3. Bersifat alkali . Mempunyai alkaline (pH basa) yang di perlukan tubuh manusia.

Air alkali adalah air yang telah mengalami proses penambahan ion hidroksida iaitu (OH-) dan ion calciumataupun oksigen dan ion mineral alkali seperti (sodium, potassium, magnesium dan calcium). Proses penghasilan air alkali ini akan meningkatkan kandungan mineral dalam air dan pH air akan meningkat tinggi sehingga 9.0-10.6 pH. Air alkali yang keluar dari penapis perlu diminum secepat mungkin atau dua hari selepas di tapis untuk mendapat kesan yang optimum.Air minuman yang bersifat alkali adalah yang paling sesuai untuk tubuh kerana dapat meneutralkan asid dalam tubuh badan..Air Zam Zam  adalah air beralkali dan mengandungi banyak mineral.

Tahukan anda maklumat darah ini ...darah manusia dewasa perlu pada tahap alkali pH7.45, Kanak-kanak pH7.61, utk membina sel baru pH7.88, sel barah akan mati pd pH8. Orang yg lemah dan selalu letih pH darah mereka pH7.25. Darah orang selalu sakit pH7.18. Oran obis pH darah pH6.83. Orang pesakit barah darah mereka pH6.48. Jagalah pH darah anda dengan meminum Air Kangen yg beralkali tinggi dgn kualiti tahap gred perubatan. Minum air pH8.5 - 9.5 semasa perut kosong, apabila ia sampai ke darah anda ia sekitar pH7.45. Air alkali yg berlebihan akan dibuang oleh badan tetapi jika air berasid .. ia merosakkan badan. Tukar Air Anda, Tukar Kehidupan Anda. Gunakan Air Kangen setiap hari utk mengawal pH darah anda.
"Penyakit tidak boleh hidup dalam badan beralkali"
Itu kata doktor penerima Nobel Prize. Anugerah perubatan paling tinggi kepada seorang penyelidik kesihatan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...